Miljö & kvalitet.

Din Meko Bilvård i Sverige AB är certifierad enligt ISO 9001:2015 och ISO 14001:2015

Hos Din Meko är miljö och hållbarhet vår kärnprincip. Vi inser att vår planet behöver vår omsorg och skydd mer än någonsin tidigare. Därför är vi dedikerade till att minimera vår påverkan på miljön genom att använda miljövänliga material och metoder. Vi strävar efter att vara en föregångare inom branschen när det gäller hållbarhet och arbetar ihärdigt för att säkerställa en grönare och mer hållbar framtid för oss alla. Vi är övertygade om att varje steg räknas, och vårt engagemang för miljön genomsyrar allt vi gör. Tillsammans kan vi göra en positiv skillnad.

Miljöpolicy

Din Meko Bilvård i Sverige AB skall erbjuda bilvårdstjänster med minsta möjliga miljöpåverkan. Vi ska bedriva verksamheten så att negativ miljöpåverkan, så långt det är praktiskt och ekonomiskt försvarbart, begränsas och att en totalt sett god resurshållning, inklusive kretsloppstänkande, iakttas i verksamheten.

Vi ska uppfylla eller överträffa lagkrav och andra intressenters krav som vi berörs av. Vi ska aktivt arbeta med att öka kunskapen kring miljöfrågor hos våra anställda.

Vi ska eftersträva minimal miljöpåverkan avseende de kemiska produkter vi använder i verksamheten. Samarbeten i miljöfrågor skall ske med leverantörer såväl som med kunder. Vi skall upprätthålla ett miljöledningssystem som eftersträvar effektivitet och ständiga förbättringar ur såväl miljömässigt som företagsekonomiskt perspektiv.

Vårt miljöledningssystem ska bidra till att vi förebygger föroreningar. Alla anställda skall ha så hög miljömedvetenhet att miljöpåverkan minimeras. Vi skall ha ett sådant kunnande och agerande på miljöområdet att Din Meko Bilvård i Sverige AB ligger i framkant inom bilvårdsbransch.

  • Vi främjar en hållbar utveckling genom att:
  • Uppfylla kraven från myndigheter, medarbetare/kollegor och övriga intressenter.
  • Assistera kunderna i att fatta beslut som minimerar deras miljöpåverkan, baserat på behov, önskemål och val av produkter och tjänster.
  • Påverka våra leverantörer att behandla miljöfrågor i enlighet med våra och lagstiftningens intentioner.
  • Prioritera varor, tjänster, arbetsmetoder och teknik som minskar belastningen på miljön så långt det är möjligt.
  • Sparar på energiresurser och främjar hög återvinning av avfall.
  • Fortlöpande utvecklas.
  • Öka medvetenheten och kompetensen genom regelbundna dialoger och utbildningsinsatser för att motivera alla medarbetare att utföra sina arbetsuppgifter på ett miljömässigt ansvars.                      

Kvalitépolicy

Din Meko Bilvård i Sverige AB är ett företag som fokuserar på att erbjuda högkvalitativ bilvård och service till sina kunder. Företaget är stolt över sitt rykte som en pålitlig och pålitlig leverantör av bilvårdstjänster, och är dedikerade till att ge varje kund den vård och uppmärksamhet som deras bil förtjänar.

Din Meko Bilvård i Sverige AB har som målsättning att upprätthålla en hög standard på sina tjänster och eftersträvar att uppfylla alla krav som ställs på dem. De är medvetna om att kundernas tillfredsställelse är avgörande för deras framgång och därför arbetar de hårt för att säkerställa att varje kund får den bästa möjliga servicen.

  • Detta åstadkommer vi genom att:
  • Möta kraven från myndigheter, medarbetare/kollegor och övriga intressenter.
  • Fokusera på kundens behov och önskemål, samt val av produkter och tjänster.
  • Engagera våra leverantörer i Din Meko strävan efter omtänksamhet och kundtillfredsställelse.
  • Öka medvetenheten och kunskapen om kvalitetsfrågor bland våra anställda.
  • Förmedla förståelse för att alla delar av bolaget är ömsesidigt beroende av varandra.
  • Regelbundet utvärdera och mäta våra processer för att gynna både verksamheten och kunden.
  • Framhäva vikten av konstruktiv feedback, kontinuerlig utveckling och användning av bästa praxis.